Advertenties plaatsen
Advertenties plaatsen binnen Facebook, dat kan op twee manieren.
Je kan een bericht op je tijdlijn promoten, en je kan gebruik maken van het advertentiebeheer van Facebook.
Promoten van een bericht.
In een bericht die je op je tijdlijn plaatst staat vaak een video, een afbeelding of een link (naar je website). Je vindt de inhoud en vooral de link naar je website erg belangrijk voor je bezoekers, want daar bied je interessante content aan. Als je doel het vergroten van verkeer naar je website is, en je promoot dit bericht, dan zul je zien dat je er bedrogen uitkomt.
Want wat blijkt nu als je je statistieken naderhand beter gaat bekijken, dat er maar heel weinig mensen uiteindelijk hebben geklikt op de link die naar je website leidt.
Hoe komt dat?
Als je een Facebook bericht promoot, dan laat Facebook dit bericht zien aan mensen die zich hoogstwaarschijnlijk erbij betrokken voelen. Dat betekent het plaatsen van een like, reageren en delen. Maar niet klikken op de link om naar de website toe te gaan. Je bent dan naar verhouding veel geld kwijt en je hebt je doel niet bereikt.
Brian Carter (een van ’s werelds grootste internet marketing experts) heeft dit uitgezocht en op zijn website het volgende artikel hierover gepubliceerd: How to get 10x more traffic from the same Facebook ad spend.
Advertentiebeheer van Facebook
De juiste manier om een advertentie op te stellen is het gebruik maken van het Advertentiebeheer van Facebook.
Hier kan je namelijk kiezen wat het doel is van je advertentie:
- Verkeer naar je website
- Het vergroten van leads of het verhogen van de verkopen
Maar hier zijn de prijzen ongeveer een factor 10 lager dan het promoten van een bericht.
Scheelt weer een slok op een borrel…