Interface
Zoals jullie misschien al gezien hebben is LinkedIn bezig met het uitrollen van een nieuwe interface. Dit heeft ook gevolgen voor de omslagafbeelding voor de bedrijfspagina.
Wat verandert er aan de omslagafbeelding?
Daar waar nu nog de omslagafbeelding van 974 bij 330 px heeft, wordt in de nieuwe versie de omslagfoto een pagina breed en minder hoog. Daarnaast is de afbeelding volledig zichtbaar op een computerbeeldscherm met een breedte van 1536 px, maar een groot gedeelte valt gewoon weg als je via je mobieltje gaat kijken.
Maten kloppen (nog) niet helemaal
LinkedIn zegt zelf dat de afbeelding een grootte moet hebben van 1536 x 768 px. Probeer je dit uit in de nieuwe beheerdersinterface, dan zie je dat een groot gedeelte van de bovenkant wegvalt.
We hebben wat zitten spelen met de formaten en de weergaven. Als er verder niets meer verandert in de beheerdersinterface, dan is de meest optimale grootte: 1536 px breed en 150 px hoog. Je kan dan de omslagfoto het beste invoeren in het grootst mogelijke beeldschermformaat op je pc. Want deze stand gaat hij onthouden.
Zichtbare inhoud
Wil je een afbeelding/tekst zichtbaar hebben in de afbeelding ongeacht of iemand met zijn mobieltje kijkt of met een laptop? Zorg dan dat deze tekst in het begin geplaatst wordt. In de eerste 240 pixels van de afbeelding. Hou aan de onderkant een balk van 10 px vrij, want deze valt weg in sommige weergaven.
De meeste moderne mobieltjes hebben een weergave breedte van 320 px. Dus is het redelijk veilig om deze breedte aan te houden. De rest van de afbeelding kan je als extra ruimte gebruiken voor een mooie overloop naar een bedrijfsafbeelding of voor wat extra teksten.
Je bent nu voorbereid op de uitrol van de nieuwe interface van LinkedIn. In ieder geval wat de omslagfoto betreft!
Meer veranderingen
Natuurlijk is dit niet de enige make-over van LinkedIn. Alleen wij liepen het eerst tegen de gewijzigde omslagfoto aan.
Wulfien Katee heeft op Pulse een leuk artikel geschreven waarin ze de 8 belangrijkste veranderingen binnen LinkedIn uiteen zet.